A legtöbben nem is gondolnák, hogy mennyi titkot rejt egy repülőgép! A mentőmellények néha nem ott vannak, ahol gondoljuk, és előfordul, hogy még a WC-ben is kellemetlen meglepetés érhet.
A Liked.hu-nál most elmesélünk 13 érdekes titkot a repülésről, amit még a tapasztalt utazók sem mindig ismernek.
1. A kapitány és a másodpilóta soha nem eszik ugyanazt.
Ez a szabály a biztonságot szolgálja – ha az egyikük rossz minőségű ételtől megbetegszik, a másik még mindig bevethető marad. Érdekes módon ezt a szabályt sehol sem írják elő, de hallgatólagosan betartják. A pilótáknak tehát nem kell választaniuk a csirke és a hal között.
2. A repülőgépet havonta 1-2 alkalommal takarítják ki alaposan.
Gondoltad volna, hogy ez nem minden felszállás előtt történik meg? Néha a járatok között olyan kevés az idő, hogy csak a felszíni és a látható szemetet tudják eltávolítani. Ezenkívül a kihajtható asztalkákat sem mindig sikerül letörölni – ezért vigyél magával nedves törlőkendőt és tisztítsd meg őket alaposan!
3. A fejhallgatókat gyakran újra használják.
Nem mindenki használja a fejhallgatót, ezért egy részük bontatlan marad. Miért ne használnák őket újra? Ez okos fogyasztás. A helyzet azonban az, hogy azokat gyakran újrahasználják, amiket már használtak – egyszerűen zacskóba teszik és lezárják, de előtte letörlik őket. A takarókat is újra használják, és meglehetősen ritkán mossák.
4. A megmaradt ételt kötelező kidobni.
Míg a fejhallgatók újrahasznosítása megengedett, az ételt semmilyen formában nem szabad újrafelhasználni, még akkor sem, ha bontatlan.
5. Az alkoholt fogyasztó utasokat nem engedhetik fel a gépre.
A repülőtéren könnyen csábító lehet egy pohár ital a várakozás során. Azonban mértéket kell tartani! Az ittas embert egyszerűen nem engedik fel a járatra, mindegy, hogy van-e jegye. A fedélzeten történő alkoholfogyasztás tekintetében a légitársaságok által engedélyezett járatokon a stewardess határozza meg a megengedett véralkoholszintet. Még a business class és a first class utasoknak is megtagadhatják a további adagot, ha úgy ítélik meg, hogy már eleget ittak.
6. A légiutas-kísérők csak a repülési időért kapnak fizetést.
A repülőgép késése, takarítása, gurulása nem számít bele a munkaidőbe. Pedig ez néha nem kevés időt tesz ki. Igaz, hogy van néhány légitársaság, amely már a beszállástól kezdve fizet a légiutas-kísérőknek.
7. A felszállás és a leszállás közben a fényt azért kapcsolják le, hogy felkészítsék az embereket az evakuálásra.
Azt hitted, hogy ez a kényelem érdekében történik? A biztonság érdekében! Sötétben repülve ugyanis a szemnek alkalmazkodnia kell a sötétséghez, egy esetleges evakuálás esetén. Mivel a balesetek többsége felszálláskor és leszálláskor történik, ezért ezt a forgatókönyvet nem szabad figyelmen kívül hagyni – muszáj felkészülni rá minden lehetséges módon.
A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK