HIRDETÉS BEZÁRÁS

Kínos fékcsikorgás, a betéteket már 3-szor cserélték: a szerelők csak vállat vontak, pedig az ok nem is lehetne egyszerűbb

Szinte minden sofőr találkozott már legalább egyszer csikorgó fékekkel, és ennek rengeteg különböző oka lehet.

    HIRDETÉS

    A lehetőségeket végtelenül lehetne sorolni: itt van a fékrendszer bármely elemének banális kopása, a csikorgás megjelenését befolyásolják az üzemi körülmények, a vezetési stílus, és ami fontos, az alkatrészek minősége, ami időről időre egyre rosszabb.

    Így aztán előfordul, hogy bár a fékeket látszólag teljesen leszervizelték, új alkatrészeket tettek be, de valamilyen nyikorgás vagy csikorgás ugyanúgy megmarad, ahogy volt.

    Nemrég ismerősök fordultak hozzám segítségért, akik már jókora összeget költöttek a márkaszerviz látogatására azzal a kéréssel, hogy szüntessék meg a kerekek felől érkező kellemetlen hangot.

    autószerelés, Diagnosztika, Fék, Fékhiba, javítás, karbantartás, költség, Kopóalkatrész, Márkaszerviz, Szerviz

    Az autójuk 2018-as évjáratú, és a 60 000 km-es futásteljesítmény alatt kizárólag márkaszervizben tartották karban.

    Az események rövidített kronológiája nagyjából így néz ki:

    Elérkezett a következő fékbetétcsere ideje (a márkaszerviz szerint), ami után ki is cserélték őket. Majd pár ezer kilométer múlva megjelent az a bizonyos nyikorgás és csikorgás.

    Látogatás a márkaszervizben – „a fékbetétek hibásak, cserélni kell”. Megcsinálták, az új fékbetétekkel az autó hosszabb útra indult, amely során a csikorgás egyre jobban és jobban zavaróvá vált.

    HIRDETÉS

    És újra – fékbetétcsere. A márkaszervizesek bizonyára ujjongtak – hiszen minden alkalommal legombolhattak egy szép kis összeget az ismerősömékről.

    Végül az autó új fékbetétekkel és, ahogy a márkaszerviz állítja, „teljesen hibátlan fékrendszerrel” került hozzám.

    autószerelés, Diagnosztika, Fék, Fékhiba, javítás, karbantartás, költség, Kopóalkatrész, Márkaszerviz, Szerviz

    Nem kellett sokáig találgatnom, mi lehet az oka.

    A kerék levétele után nyilvánvalóvá vált, hogy a féktárcsák kritikusan elkoptak. A kopás mértéke meghaladta az 5 mm-t, mindkét oldalról körülbelül 2,5 mm-t „ettek meg” a fékbetétek 60 000 km alatt.

    autószerelés, Diagnosztika, Fék, Fékhiba, javítás, karbantartás, költség, Kopóalkatrész, Márkaszerviz, Szerviz

    Furcsa, hogy a márkaszerviz nem kezdett el foglalkozni a fékcsikorgás okával, még csak nem is javasolták a féktárcsák cseréjét, pedig azok már jelentősen elkoptak.

    Minden egyes látogatás alkalmával a szerelők széttárták a karjukat ezekkel a szavakkal: „Minden rendben van, csak a fékbetéteket kell kicserélni.”

    De akkor honnan jön az állandó csikorgás?

    HIRDETÉS

    Nézzük meg, egyúttal azt is, mennyire jól végzi a márkaszerviz a „minőségi karbantartást” és a hibaelhárítást.

    Megrendeltem: egy garnitúra új féktárcsát és fékbetétet, és nekiláttam a cserének.

    Azonnal szembetűnő a fékbetétek állapota – a súrlódó betét azon részén, ahol a féktárcsa külső peremével érintkezik, ilyen kopás látható.

    autószerelés, Diagnosztika, Fék, Fékhiba, javítás, karbantartás, költség, Kopóalkatrész, Márkaszerviz, Szerviz

    Nyilvánvaló, hogy ezt a nyomot az a bizonyos, a féktárcsán kialakult kopott perem hagyta. És pontosan ez az apróság késztette a fékbetétet arra, hogy még a legenyhébb fékezésnél is folyamatosan nyikorogjon és sípoljon.

    A régi tárcsákat nem kis erőfeszítéssel sikerült leszedni, elvégre 5 évig senki sem nyúlt hozzájuk. Az egyetlen kenőanyag, ami itt bőségesen jelen volt, az a rézpaszta. Ezzel volt bekenve a keréktárcsa és a féktárcsa minden érintkezési felülete.

    autószerelés, Diagnosztika, Fék, Fékhiba, javítás, karbantartás, költség, Kopóalkatrész, Márkaszerviz, Szerviz

    Viszont a féknyergek vezetőcsapjait mintha senki sem érintette volna.

    Egy csepp kenőanyagot sem találtam rajtuk, pedig az előző fékbetétcsere nem több mint 2 hónapja történt.

    autószerelés, Diagnosztika, Fék, Fékhiba, javítás, karbantartás, költség, Kopóalkatrész, Márkaszerviz, Szerviz
    HIRDETÉS

    Így néz ki a „minőségi márkaszerviz-szolgáltatás”, amiért sok friss autó tulajdonosa verseng és hajlandó többet fizetni, ahelyett, hogy a hagyományos szervizekbe látogatna.

    Természetesen mindezt megtisztítottam és speciális kenőanyaggal kentem be.

    autószerelés, Diagnosztika, Fék, Fékhiba, javítás, karbantartás, költség, Kopóalkatrész, Márkaszerviz, Szerviz

    Beszerelés előtt minden alkatrészt alaposan megtisztítottam a rozsdától és a fékportól, továbbá a féknyergeket védőbevonattal láttam el, így a látvány is sokkal kellemesebb.

    Hasonló eljárást a szervizben még csak fel sem ajánlanak.

    autószerelés, Diagnosztika, Fék, Fékhiba, javítás, karbantartás, költség, Kopóalkatrész, Márkaszerviz, Szerviz

    A néhány szervizlátogatás kisebb vagyont vett ki a családi kasszából. Mindezt azért, hogy a fékeket karbantartsák és elfelejtsék a bosszantó csikorgást az autó mozgása közben.

    HIRDETÉS

    Érdekes, mennyibe került volna a tárcsacsere a márkaszervizben?

    Az alkatrészek nekem kb. 50 ezer forintba kerültek a munkadíj nélkül, de valami azt súgja, hogy a márkaszerviz ára ennek többszöröse lett volna.

    autószerelés, Diagnosztika, Fék, Fékhiba, javítás, karbantartás, költség, Kopóalkatrész, Márkaszerviz, Szerviz

    Én viszont mindössze körülbelül 1,5 órát töltöttem vele, beleszámítva az olyan kiegészítő műveleteket, mint az alkatrészek tisztítása a szennyeződésektől, valamint a féknyergek és kengyelek festése.

    Ahogy mondani szokás, ha jót akarsz, csináld magad. Én személy szerint nem tudok hanyagul hozzáállni ahhoz a dologhoz, amibe belefogtam, ezért mindent úgy csinálok, mintha „magamnak” csinálnám.

    autószerelés, Diagnosztika, Fék, Fékhiba, javítás, karbantartás, költség, Kopóalkatrész, Márkaszerviz, Szerviz

    Az eredmény: az autó hibátlan, nincs többé semmiféle csikorgás és nyikorgás, ahogy ennek a Renault-nak a tulajdonosainak sincs kedve legközelebb a márkaszervizbe menni a következő időszakos karbantartásra.

    Nagyon sajnálatos, hogy sok márkaszerviz az autótulajdonosok műszaki ismereteinek hiányát kihasználva megpróbál mindent a véletlenre bízni, és „összecsapni” a munkát.

    Te bízol a márkaszervizekben? Hol szereted szervizelni az autódat? Mondd el hozzászólásban.

    A BEJEGYZÉS A HIRDETÉS ALATTI GOMBBAL FOLYTATÓDIK

Beszélgetés indítása

Jelentkezz be!

Tipp: a felhasználók képet is csatolhatnak a hozzászólásaikhoz!

    Iratkozz fel a hírlevelünkre,

    hogy elküldhessük neked a legjobb cikkeinket

    *heti egy e-mailt fogunk küldeni